Els petits dolços són grans plaers

lunes, 15 de abril de 2013

Sopa anglesa



Bon dia amic dolços!

Lo prometido es deuda, i us porto la recepta que vam fer conjuntament el Juanma i jo.

Era una nit que teníem els amics a sopar a casa, perquè la meva amiga Núria venia uns dies d’Amsterdam de vacancetes, així que com que m’agrada poc fer sopars, els hi vaig dir als meus amics que vinguessin a casa a sopar ^^

I...volia fer una recepta diferent a les de sempre, cupcakes, pastissos...farta farteta una mica estic. Així que vaig agafar un llibre boníssim que el Javi em va comprar (si, mi mario) de reposteria, es diu Escuela de postres: Utensilios, técnicas, recetas y preparaciones de base, il·lustrada paso a paso, de Larouse. 

Vam estar fullejant el Juanma i jo fins que vam decidir fer...LA SOPA ANGLESA!!!

Si...la què??? Anglès???

Si, la Sopa anglesa. 

És com una crema, però amb xocolata i pa de pessic o valencianes com en el meu cas ^^

Ingredients (4 persones)
½ litre de llet
5 rovells d’ou
175gr de sucre
45gr de farina
75gr de xocolata negra
Valencianes o melindros
Cacau, fideuets de colors...el que vulgueu per decorar

Primer de tot fem la típica crema: portem la llet a ebullició i muntem les rovells amb el sucre, afegim la farina. Incorporem la llet a aquesta massa i ho removem. La posem al foc i la deixem cuinar durant uns minuts fins que espessi i agafi la consistència de la crema (en aquest cas el Juanma i jo vam patir molt allò no espessia ni a la de tres ><!)


Després hem de dividir la crema obtinguda en dues parts, a una li posarem el cacau prèviament fos segons el nostre mètode habitual.

Anirem alternant una capa de valenciana i amb una crema i una xocolata, bizcochito crema bizcochito crema...

 




Després ho posarem a la nevera per a que es refredi ja que es menja fred.

Nosaltres ho vam servir en copes, què elegant eh? Super xulo i super bo que ens va quedar!



mmm...






Espero que ho proveu perquè es tracta de quelcom diferent als típics postres i que et fan quedar com un senyor! o senyora...o senyoreta!!



Fins aviat amics dolços!!

0 comentarios: